4 Haziran 2013 Salı

Reklam ve Kadın- Hello boys 



Etkili yaratıcılığın temelinde şu vardır: insanın kendi doğasının dışa vurumu; hangi istekleri onu harekete geçirir, hangi içgüdüleri onu yönlendirir..Kaldı ki, insan kendisini gerçekten motive eden şeyleri,iç güdülerini ve hazlarını ifade edemez. Bu yüzden bunun dışa vurulması bir imgeye,görsele veya bir şekle bürünmesi gerekir.Böylece insanın içinde hissettikleri bir resim gibi boş bir kağıda dolmuş olacak ve kağıt o hislerin sahibine ait olabilecektir.

Reklam tarihi boyunca erkeğe yönelik olmayan reklamların içine cinsellik sokmaya gerek duyulmamıştır. Omo'nun hedef kitlesi tamamen kadınlardır ve içinde cinselliğe dair hiç bir obje göremessiniz. Oysa erkeğe yönelik olan tüm ürünlerin içine cinsellik objesi yerleştirmek bir ritüel haline gelmiş ve böyle de devam etmektedir.Örneğin nerdeyse her araba reklamında bir dağa tırmanan otomobil karesi vardır. Bu dağ olmasa da yüksek bir yerler olduğu kesindir. Reklamlarda arabalar hep yukarı çıkar. Çünkü ''yukarı'' ve ''dağ'' ile anlatılmak istenen asıl şey kadındır.Dağ gibi zorlu,yüksek,ulaşılması ve elde edilmesi güç fakat hep olduğu yerde bekleyen bir dağ gibi kadın.
HELLO BOYS(1994) sloganlı reklam afişi cinselliğin reklamda ki yerini açık bir şekilde gözler önüne seriyor.Kadın biz erkeklere bu afişle geldim,buradayım,baktığınız her yerde,boş bir sayfadayım diyor.

   
Reklam, işletmelerin ürün ve hizmetlerini, halk kitlelerine, çeşitli kitle iletişim araçlarını kullanarak, tanıtan, pazarlama iletişiminin bir öğesidir. Bu tanıtımları yapmadan önce çeşitli araştırmalar yaparak, bunları en etkili olabilecekleri şekle sokmaya çalışır. Toplumların kültürünü, ekonomik yapısını, gelişim süreçlerini, psikolojik alt yapısını analiz ederek işe başlar. İnsanın şimdiki ve gelecekle ilgili ihtiyaçlarını, özlemlerini, beklentilerini belirler veya onları insanda yaratır. Bu süreçleri geçirdikten sonra, etki malzemelerini tespit eder ve amaçlarına ulaşmak için kullanır. Günümüzde kadın reklamın kullandığı en etkin malzemelerden biridir.

Günümüz toplumlarında, kadının tanıtımlarda kullanımı oldukça yaygın bir hal almıştır. Reklam sektörü, kadın özelliklerinin kullanımı ile, toplum üzerindeki etkisini gördükten sonra, daha çok alanda, daha farklı özelliklerine hem hitap etti, hem hitap etmesini sağladı. Üretilen ürün veya hizmetlerle, güzel ve çarpıcı bir kadın yüzü v.s. kullanarak dikkat çekmesini, ürünle o güzel yüzün, kitlelerin algılarında bütünleşmesini sağladı. İlgili ürün veya hizmete, kadının arzu ve özlemlerini yükleyerek, erkek toplumuna, o ürüne sahip olmaları halinde, kadınların o özlem ve aruzlarını karşılayabilecekleri hissini vererek, dikkat çekti.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder